Każdy człowiek posiada narządy zmysłów (dotyk, wzrok, powonienie, słuch, równowagę, smak). Każdy z tych zmysłów odbiera informacje z otaczającego nas świata: dotyk pozwala nam czuć, wzrok pozwala nam widzieć, słuch słyszeć itp. Jeśli któryś z tych zmysłów odbiera rzeczywistość w sposób nieprawidłowy, np. jakikolwiek dotyk jest dla nas odczuwany inaczej, sprawia nam ból, wprowadza nas w sytuacje lękowe itp., sprawia to, że z nasze szeroko pojmowane funkcjonowanie nie przebiega prawidłowo.
Innym przykładem jest chociażby kwestia ściśle powiązanych i współpracujących ze sobą układów równowagi (układu przedsionkowego) i czucia głębokiego (czyli inaczej układu proprioceptywnego odpowiedzialnego za dostarczanie do mózgu informacji z mięśni i ścięgien). Zaburzenia tych dwóch układów tworzą swoistą reakcje łańcuszkową: problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową, koncentracją, emocjami. To tak jakbyśmy piekli ciasto i któryś ze składników byłby przeterminowany lub byśmy go pominęli. Ciasto owszem nam wyjdzie, ale czy będzie smakowało tak jakbyśmy chcieli?
Integracja Sensoryczna jest zatem złożonym procesem neurobiologicznym polegającym na organizacji, selekcji i segregacji wrażeń zmysłowych płynących do naszego organizmu, które są wykorzystywane do rożnego rodzaju świadomych działań- prawidłowego rozwoju ruchowego, uczenia się, zachowania.
Podstawowymi częściami mózgu warunkującymi prawidłowy przebieg i rozwój procesów integracji sensorycznej są: pień mózgu, móżdżek, rdzeń kręgowy i kora mózgowa.
Dla dzieci z różnego rodzaju problemami ukazującymi się w funkcjonowaniu w życiu codziennym, zarówno w okresie niemowlęcym, przedszkolnym i szkolnym:
Metoda również jest przeznaczona dla dzieci z:
Zajęcia odbywają się w specjalistycznie wyposażonym w sprzęt gabinecie przystosowanym do stymulacji układów zmysłowych (przedsionkowego, proprioceptywnego, dotykowego oraz słuchowego, wzrokowego i węchowego) i prowadzone są przez przeszkolonych terapeutów integracji sensorycznej.
Zapraszamy do zapoznania naszej oferty.